Nejdříve se podíváme na podíl návštěvnosti webů z mobilních zařízení. Podle posledních statistik (SPIR - červen 2015) navštěvuje v ČR web z mobilních zařízení více než 26% uživatelů. O podílu mobilních návštěv na konkrétním webu samozřejmě rozhoduje obor podnikání, jelikož například strojírenská firma nebude potřebovat mobilní web tolik, jako restaurace… Ze statistiky podílu návštěvnosti, která stále roste, ovšem vyplívá, že mobilní verze webu je do budoucna nutností pro každého obchodníka.

 

 

Dalším důvodem pro zvážení tvorby responzivního webu či mobilní verze je přístup vyhledávače Google k mobilnímu vyhledávání a řazení výsledků vyhledávání. Google totiž nově upřednostňuje ve výsledcích mobilního vyhledávání weby, které jsou pro zobrazení na mobilních zařízeních optimalizovány. Jednoduše se tak může stát, že Vám konkurenční firma, která mobilní verzi webu má, bude ubírat zákazníky, jelikož bude ve výsledcích vyhledávání nad Vámi.

 

Pokud by jste se rozhodli optimalizovat web pro mobily, tak cesty jak obsloužit takzvanou mobilní návštěvnost jsou dvě. První je použití responzivního designu webu a druhou je přímo vytvoření mobilní verze webu. Tyto cesty jsou velice rozdílné a jejich použití je závislé na zpracovávaném projektu.

 

Hlavní rozdíl je ten, že pokud použijeme responzivní design, nemusíme spravovat dvě verze webu. Stránka se nám krásně přeskládá podle aktuální šířky obrazovky používaného zařízení. Nevýhodou responzivního designu je ale vyšší cena za tvorbu stránek, grafického návrhu a vyšší datová náročnost prezentace což není u mobilního webu moc žádoucí. Samostatná mobilní verze se vytváří ve chvíli, kdy je podoba webu pro mobilní zařízení rapidně jiná. Většinou se jedná o e-shopy a aplikace, které se maximálně zjednoduší a sníží se tak jejich datová náročnost a složitost ovládání. Dle statistiky společnosti Amazon hraje doba načtení stránky e-shopu důležitou roli - s každým 100 ms zpožděním odpovědi serveru se totiž sníží objem nákupů webu o 1 %.

 

Ať už jste vlastníkem e-shopu či internetové prezentace, tak by Vám jako hlavní vodítko při rozhodování jestli zřídit web optimalizovaný pro mobilní zařízení měla sloužit statistika návštěvnosti a konkurence.

 

Pokud budete chtít, tak s Vámi tvorbu mobilní verze webu prokonzultujeme a navrhneme nejlepší řešení pro Váš projekt.

 

 

odkazy:

 

Informace o zvýhodnění optimalizovaných stránek Googlem

http://blog.bloxxter.cz/mobilni-weby-maji-ode-nynejska-prednost-v-mobilnim-vyhledavani/

 

Statistiky návštěvnosti z různých zařízení SPIR

http://www.mediaguru.cz/2015/07/spir-rozdelil-navstevnost-podle-pc-mobilu-a-tabletu