Jak to vlastně s optimalizací je? Je to pro Vás to nejdůležitější? Jak Vám s optimalizací pomůžeme?

 

Dobrá optimalizace pro vyhledávače (SEO - Search Engine Optimalization) zaručuje robotům internetových vyhledávačů správné procházení Vašeho webu. Neoptimalizovaná stránka může zavinit to, že robot nenalezne veškeré části Vaší prezentace a nezahrne jejich obsah do vyhledávání. To má za důsledek špatné, nebo vůbec žádné zařazení do seznamu výsledků. S pozicí v seznamu výsledků samozřejmě souvisí počet návštěvníků proudící na Vaše internetové stránky. Proto by Vás měla SEO optimalizace skutečně zajímat. S ničím se to ale nemá přehánět, proto musíme hledat kompromis mezi optimalizovanou stránkou pro "roboty" a příjemnou, srozumitelnou stránkou pro "lidské" uživatele.

 

Nyní si povíme co tedy konečnou "optimalizovanost" stránky ovlivňuje. Prvním a nejdůležitějším bodem je určitě kvalitní obsah stránek - stránka by měla obsahovat dostatek unikátního, věcného a pravidelně aktualizovaného obsahu. Dalším důležitým faktorem je validní kód stránek (kód stránky odpovídá standardům jazyka html). Validita Vám mimo jiné i částečně zaručí správné zobrazení stránek v různých internetových prohlížečích (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, a dalších...). S validitou jde ruku v ruce i správné formátování stránky, to znamená, že by stránka měla mít správně označené jednotlivé prvky příslušnými html značkami (například hlavní nadpis stránky by měl být uzavřen do html tagu <h1></h1>). Dalším faktorem je délka a stálost tvaru URL adresy stránek. Adresy by měly být krátké a výstižné, nejlépe týkající se obsahu stránky. Tyto faktory většinou jako provozovatel internetové prezentace neovlivníte, má je na starost firma vytvářející Váš web. Ovlivnit však můžete takzvaný linkbuilding (budování zpětných odkazů). V praxi to znamená, že si vyměníte s partnerským webem textové či obrázkové odkazy. Díky získávání zpětných odkazů si Váš web zvyšuje obecně hodnocení stránek pro vyhledávače (PageRank, S-Rank,...) a posouváte se ve výsledcích vyhledávání vzhůru v duchu myšlenky "pokud na web odkazuje spoustu kvalitních stránek bude web pravděpodobně kvalitní".

 

Pokud již stránky máte a nevíte jak si vlastně v optimalizaci stojí, můžeme doporučit internetovou aplikaci SEO-Servis. Jednoduše si zde provedete kontrolu jednotlivých částí optimalizace. K dispozici máte test zdrojového kódu, analýzu klíčových slov, pozice ve vyhledávačích, test síly webu a počítadlo zpětných odkazů. Po registraci můžete využívat rozšíření o statistiky a grafy vývoje "SEO dat". Dalším užitečným pomocníkem je aplikace Google Analytics. Jedná se o on-line statistiky s množstvím dalších informací o návštěvnosti Vašich internetových stránek. Mezi nejužitečnější funkce aplikace patří denní návštěvnost stránek, odkazující stránky, klíčová slova a vyhledávače (např. kolik uživatelů přišlo z Google). Přímo na optimalizaci webu pro Google.com je další nástroj, který používáme a to Google Webmaster Tools. Díky této aplikaci dokážete internetové stránky vyladit přímo pro vyhledávač Google. Nápomocni mohou být samozřejmě i další aplikace pro analýzu webu, statistiku návštěv a podobně. 

 

SEO optimalizace je dlouhodobá záležitost, výsledky se většinou projevují po týdnech. Dosažení kýžené pozice se tak může změnit v každodenní ladění internetové prezentace v závislosti na konkurenci. Pokud je to vše na Vás moc složité, zdlouhavé a nechcete se touto problematikou zaobírat, můžete se obrátit na jednu z mnoha reklamních agentur, které nabízejí SEO audit s následnou optimalizací. Naše firma na těchto projektech spolupracuje s agenturou Clever Solutions. S firmou máme dobré zkušenosti a výsledky jsou doopravdy vidět. Clever Solutions nabízí několik způsobů "jak Vám pomoci vzhůru" - SEO optimalizaci, garantovanou pozici, SEO lištu či databázi zpětných odkazů. Přístup k jednotlivým projektům je čistě individuální s ohledem na konkurenci cílených výrazů a kýžených pozic.

 

Toto jsou zhruba informace, které by se Vám při optimalizaci Vaší prezentace mohli hodit.

Následující článek by měl popisovat průběh optimalizace webu www.ingenius.cz...

 

 

odkazy:

 

Validace html jazyka - http://validator.w3.org/

SEO Servis - http://www.seo-servis.cz/

Google Analytics - http://www.google.com/analytics/

Google Webmaster Tools - http://www.google.cz/intl/cs/webmasters/

Clever Solutions - http://www.cleversolutions.cz/