Častou otázkou, kterou po spuštění webu dostáváme je: „Jak to, že se můj nový web neukazuje na Seznamu ani Googlu po zadání klíčového slova?“.

 

Odpověď je jednoduchá, jelikož o Vás zatím neví. Znamená to, že robot, který prochází obsah internetu a indexuje stránky do svého vyhledávání zatím nenavštívil Vaši stránku. Nemusíte však zoufat, robot se dá na Vaši stránku přivést uměle. Vy, nebo Váš webmaster může robotovi danou stránku podsunout pomocí formuláře. Tímto krokem vlastně požádáte o návštěvu robota na Vašem webu, čímž celý proces indexace urychlíte. Bohužel se nedá přesně říci za jakou dobu bude robot na Vaši žádost reagovat. Ze zkušeností můžeme říci že robot Googlu reaguje rychleji než robot například Seznamu. Zde Vám nabízíme dva odkazy pomocí kterých můžete přidat stránku k indexaci na dva největší a momentálně nejpoužívanější vyhledávače. Přidat odkaz na Google.com, přidat odkaz na Seznam.cz.

 

POZOR! Adresu nepřidávejte víckrát, robot by ji ignoroval a můžete si tak spíše uškodit než pomoci…

 

Právě jsme provedli první krok v invazi Vaší nové stránky do světa. Díky tomu jste dostali záznam  stránky do dvou vyhledávačů. Takto samozřejmě můžete pokračovat i v dalších vyhledávačích (Bing, Yahoo, Jyxo, apod.). Samozřejmě platí čím větší a používanější vyhledávač, tím spíše tam nesmí Váš web chybět.

 

Ze všech vyhledávačů bych rád vyzdvihl právě Google. Ten Vám navíc oproti konkurenci nabízí tzv. Google Webmaster Tools. Je to centrum nástrojů pro webmastery. Díky této službě můžete Googlu například zaslat mapu stránek Vašeho webu a využívat spoustu užitečných nástrojů pro optimalizaci a bezchybný chod stránek. Využití tohoto centra doporučujeme spíše odbornějším vlastníkům webu, nebo rovnou webmasterům. Škoda je, že podobné nástroje nenabízí zákazníkům také největší český vyhledávač Seznam.

 

Pro méně odbornou veřejnost společnost Google nabízí rozsáhlé statistiky se spoustou diagnostických nástrojů Google Analytics. Pro užívání těchto statistik stačí podstoupit tyto dva kroky. Zaprvé mít účet u Google, nejčastěji GMail nebo YouTube a zadruhé drobný zásah webmastera, který umístí ověřovací kód do stránek, které chcete sledovat. Pokud zvládnete tyto dva kroky otevře se Vám množství statistik a nástrojů, které Vám napoví reklamní strategii, prozradí z jakých stránek lidé odcházejí, jak dlouho na stránkách setrvají, jaké slovo nejčastěji používají aby Vás na internetu našli, z jaké části světa či republiky si prohlíží Vaše stránky apod... Vysledované informace doporučujeme vést v patrnosti v případě tvorby textů či produktů a vlastně veškerého obsahu Vašich stránek.

 

Výše jsme si vlastně popsali základ linkbuildingu neboli získávání zpětných odkazů. Tato praktika je velice důležitou součástí SEO optimalizace o které jsem psal již dříve. Její součástí je samozřejmě v první řadě oslovit partnerské weby, dodavatele zboží, velkoodběratele apod. s žádostí o výměnu odkazů na stránkách. Dalším místem, které je vhodné využít jsou internetové katalogy. V dnešní době jich najdete nepřeberné množství. Základem je vybrat ty kvalitní, nejlépe ve Vašem oboru podnikání. Přidání záznamu do katalogu může být zpoplatněno, nebo podmíněno registrací, některé katalogy dovolují vytvořit záznam i zdarma. Jednoduchý způsob jak zjistit kvalitu katalogu je ověřit si jeho PageRank a Srank (dva hodnotící koeficienty Googlu a Seznamu). K tomu můžete využít například nástroj VšeVJednom.cz. Čím větší ranky katalog má, tím je kvalitnější a skoro vždy se dá říci i navštěvovanější katalog je.

 

Pro získání zpětných odkazů se používají i další nástroje jakými jsou farmy odkazů, lišty s odkazy a podobné spíše černé techniky za které Vás mohou vyhledávače penalizovat, proto si na ně dávejte dobrý pozor. Technikou která je na hraně tzv. spamování (nevyžádané a nepovolené reklamy) je přidání příspěvků do různých diskusních fór a komentářů. S výběrem fóra do kterého se rozhodnete dopisovat postupujete stejně jako u výběrem kvalitního katalogu.

 

Jinak je samozřejmé, že základem kvalitního webu je kvalitní obsah, který vytváříte. Pokud uživatelům nabízíte něco exklusivního co nenabízí jiní, máte vyhráno. Takových stránek je bohužel málo a mnohem častěji potřebujete předčít někoho z konkurence. Proto se snažte vytvářet zajímavý, důvěryhodný a stále aktuální obsah stránek, který vzbudí v návštěvníkovi zájem a zajistí Vám vysokou návštěvnost a hodnocení webu. Rozhodně se ale vyvarujte zaujetí zákazníka za každou cenu a při tvorbě obsahu se co nejvíce držte grafického návrhu stránky. Doporučujeme neměnit fonty písma obsahů, užívat pouze barvy zapadající do barevného schéma stránek a v neposlední řadě užívat rozumně velikost písma a obrázkové dekorace. Mějte na mysli, že grafický návrh za který zaplatíte nemalou částku, by neměl být zničen velkým rudým textem s obrázkovým smajlíkem... Jednoduchý a stylový web působí moderně, stabilně a důvěryhodně což je určitě cílem každého majitele.

 

 

odkazy:

 

Přidat stránku na Google.com - http://www.google.cz/addurl/?continue=/addurl

Přidat stránku na Seznam.cz - http://search.seznam.cz/pridej-stranku

Zjištění PageRank a SRank stránek - http://pagerank.vsevjednom.cz/

Google WebmasterTools - http://www.google.cz/intl/cs/webmasters/

Google Analytics - https://www.google.com/analytics/settings/home